Pages

Thursday, April 12, 2012

MAKANAN

Salam..apa khabar? ini post kedua aku setelah sekian lama tak post...tak sempat, banyak program..sekarang dah habis belajar, baru boleh belek2 blog...lagi satu, memang aku tak ada skill menulis dalam blog...kalau karangan biasa macam dekat sekolah, InsyaALLAH tak ada masalah..sebab tu bila nak buat post baru, aish, dia malas sikit  =)

Untuk mengasah skill menulis aku, aku tmencari 1 tajuk..n here it is ~ makanan! mesti korang pelik, apa tak ada cerita lain ke..memang aku suka makan, sebab tu aku pilih..jadi jom kita menerjah alam makan! <3
Di sini, aku nak kongsi jenis2 makanan yang merangkumi pelbagai kaum dan negara..mungkin boleh menarik minat korang untuk cuba! :)

Kuih masalodeh- kuih masyarakat India
*kuih ini boleh cari di kedai mamak muslim*

Butter prawn - makanan masyarakat Cina
*boleh didapati di PKNS Bangi-cina muslim*

Nasi ulam-makanan orang utara 
*lebih kurang rasa dia mcam makan nasi kerabu*

Umai-makanan orang Serawak
*bahan utama dia adalah ikan*

Putu piring- favourite aku-
*rasa dia manis, makan banyak kali pon takkan muak*

Bubur Cha-cha-cantik kan?
*dalamnya ada keledek dan keladi...warna pon menarik..
sesuai nak bagi budak2 makan*

okay, rasanya takat itu aje yang aku boleh kongsi..mungkin ada antara makanan yang aku kongsi korang dah biasa makan dan ada yang tak..bagi yang belum, selamat mencuba!




No comments:

Post a Comment